Olen osalenud õppelaborite kontseptsiooni väljatöötamises ja koostamises

ÕPPEAINED PRAKTIKUTEGA

Loon alati õppeaineid koostöös praktikutega. Kuna olen ka ise mitmes distsipliinis praktik, siis kasutan end teinekord praktik-õppejõuna.

PEDAGOOGILINE ARENDUSTEGEVUS  – KAASÕPETAJATE VÄLJA ÕPETAMINE

Oma kogemus koolitajaks, õppejõuks ja siis õpetajaks kasvamisel on tulnud minu enda kogemustest õppijana, aga ka mitmete koolide ja ülikoolide seniste praktikate kombineerimisest, erinevate spetsialistide koolitustel ise osalemisest.

Seda, kuidas olla parem õppejõud (nt teha õpilastele ainesse või tundi, ülesandesse sisse elamine meeldivaks või pikem loengupäev tasakaalustatumaks), õpetan ka neile, keda omakorda õppetöösse kaasan, olgu nad siis pikema õpetajakogemuse või õpetajaks sobivate isikuomadustega valdkonna professionaalid.

Kutsekoolide jaoks endale kaas-õpetajate õpetamises lähtun põhimõtetest:

  • Isegi kui tegu on õpilastega kutsekoolis, peaks nendega suuremas osas loengute ja seminaride jooksul läbi saama justkui oleks nad täiskasvanud koolituskliendid. Viisakalt, vestlevalt.
  • Hindamises ei ole vajalik kellegi alandamine või vahelevõtmine, mitteoskamist tuleb küll taunida, kuid see tuleb suunata positiivse muutumise poole.
  • Ignoreerimine (nt õpilane mängib telefoniga) vms, tuleb võimalikult sõbralik-nõudlikult lõpetada ning veenda õpilast selles, et kohale on tuldud ikka selleks, et vastastikku oleks tore ja kasulik.
  • Kui on tarvilik kedagi korrale kutsuda või esineb konflikt, siis on vajalik see koheselt otse õpilasega vaiksel ära leppimise meeleolul lahendada.
  • Proovin leida iga õpilasega vähemalt korra tunni jooksul kontakti (kas silmsideme või otse vestlusega, viitamise või ülesandega).
  • Tunniülesandeid andes liigun ruumis ringi ning jälgin, et kõik saaksid ülesande alustamisega hakkama ning ülesande teostamisega tegeleks.
  • Kui on vaja hinnata, siis võimalusel väldin 2 hinnet selleks, et pakkuda õpilasele võimalus koheselt end kokku võtta ning samal päeval kasvõi järele vastata. Kasutan X (kuigi selle olemus on algselt teistsugune).
  •