Minu õpetamisfilosoofia jaguneb õppekavade ja õppeainete loomise ja ülesehituse ning õpetamise läbiviimise filosoofiaks.
Õppekava ja õppeaine peavad olema loodud arendama õpilast ja üliõpilast nii aine sisus, aga ka professionaalsete oskuste osas, andma tausta, juhiseid ja enesekindlust ka samal teemal edasisteks teadmiste omandamiseks, ka iseseisvalt.
Õpetamine ehk õppetöö läbiviimine on oma sisus minu jaoks aga
KAVA RÄÄKIGU, KELLEKS ÕPID. Minu arvamus on, et kava peab sisaldama ja õppetöö algama sissejuhatusega erialasse, selle olemusse, selle spetsialisti töö kirjelduse, kelleks õpitakse.
KAVA SISALDAB kogu valdkonna tutvustust. Minu suureks reformiks uutes õpetamise kohtades on, et räägin esimestes tundides alati sellest, mida kõike ON logistika. Kus seda leidub, mida lahedat.
MA OLEN GRUPI JUHT, AGA ka usaldusisik. Tahan, et õpilased julgeks mulle rääkida erinevaid asju. KUI ON MURE, isegi rahamure, tuleb rääkida. ja ma luban et kui kn ka halb uudis, ma saan seda lahendada.
ESIMENE TUND uue grupiga. Alati tutvustan ennast. Ja alati võtan aja, et ka õpilaste nimed, taustad ja ootused ära kuulata.
ESIMENE TUND igas aines teen huvitava ettekande kogu aine teema või mõne selle osa kohta.
ÕPILANE ON TÄISKASVANU. Isegi kui töötan alaealistega, veenan neid, et minule on nad suured inimesed. Partnerid. Nooremad/uued kolleegid.
SA TEAD, MIKS SIIN OLED. Ja oled siin vabatahtlikult.
SINU LEGO. Igast ainest, moodulist, teemast korjad enda jaoks “Lego”
Tükke, millest edaspidi pilti teha. Unikaalne oled ju!
KÜSIMUSED JA ARVAMUSED koheselt.
KÕIK osalevad. Ja kõik kannavad ette kui on ettekannete aeg. Ja kõik arvavad kui on arvamuste aeg.
JÕUAN KÕIKIDENI. Küsin alati kõiki, kui mitte ühe tunni raames, siis alati nii, et paari nädala peale saab ring peale.
TUNNID ON DÜNAAMILISED. 45 min loeng, siis diskussioon, üllesanne, lugemine, joonistamine, ettekanded, test, vestlus, kaasus.
PIKAD PÄEVAD. 1,5-+ 1,5 tundi sama õppeainet/moodulit on parim komplekt. Ja ka harjutamine 8 tundi samas teemas olla, on valmistumine tulevaseks tööeluks.
PIKK PÄEV ALGAJATELE. Isegi 10.klass peab vastu ja elab sisse. NIng alguses veidi üllatununa talusid pikka päeva (6 tundi eriala), lootsid, et saab varem minema, kuid on hakanud seda nautima kui erialast päeva. Pealegi, hiljem on neil vaja viis päeva nädalas ühe teemaga tegeleda.
ÜLESANDED. Lasen neil teha palju ja erinevat.
PALJU PAARIS TÖID. Näen päris selgelt, kes teeb, kes viilib ega karda seetõttu paaristöid.
JOONISTAMINE ja VISUALISEERIMINE. Ülivajalik tulevikuks.
VEEBITUGI. Ülesannete juhendid ja ülesannete vastuste postitamine. Sest muidu e-meilile saates läheks kõik segamini.
GOOGLE. Kasutan nii slaidide kui tabelite tegemist, lasen kohe endaga jagada. Näen, millal uuendavad. samuti on siis neil slaidid alatiseks alles (mitte ei kak mõnda avalikku arvutisse või mälupulgale).
GoogleMaps. Logistikas hindamatu töövahend. Samuti võimaldab sisse logituna kaarte luua ja meelde jätta.
Keeled. Segan kolme keelt terminites. Õpetan ka logistikat kolmes keeles